پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

اهداف کاربران از جستجو در گوگل

۹ بازديد

به طور کلی اهداف کاربران از جستجو در گوگل به 4دسته اصلی تقسیم می‌شوند؛ سئوسایت را چگونه انجام دهیم؟

کسب اطلاعات (Informational): در این نوع جستجو هدف کاربر کسب اطلاعات درباره یک موضوع یا حوزه خاص است. این نوع جستجو معمولا به همراه عبارتی مثل چرا، چگونه، چقدر، چه وقت، آیا و چطور جستجو می‌شود. مثال: آموزش سئو چقدر زمانبر است؟

راهبردی (Navigational): زمانی که کاربر اطلاع دقیقی از مقصد ندارد ولی به هدف سایت خاصی جستجو انجام می‌دهد. مثال: سئو سایت به زبان ساده دی ام روم

بررسی و مقایسه (Commercial): هنگامی که کاربر قصد مقایسه و کسب اطلاعات راجع به خدمات یا محصولات خاصی را داراست. این نوع جستجو معمولا همراه عبارانی مقایسه، بررسی، دیدگاه‌های و یا نظرات خریداران جستجو می‌شود. مثال: مقایسه سئو داخلی و سئو خارجی

خرید (Transactional): این جستجو زمانی که کاربر تصمیم خود را بابت خرید و دریافت یک محصول یا خدمات گرفته است، انجام می‌گیرد. این نوع جستجو به همراه عباراتی همچون خرید، دانلود، مثال: خرید دوره جامع آموزش سئو دی ام روم

فاکتورهای رتبه بندی در سئو چیست و چه تاثیری در رتبه بندی سایت دارد؟

شاید شما نیز نام فاکتور های رتبه بندی در گوگل را شنیده باشید. این موارد همانطور که از نام آن پیداست، برروی رتبه‌بندی صفحات سایت تاثیر مستقیمی خواهد داشت. این فاکتورها بر مبناهای گوناگونی (همانند دامنه، محتوا، لینک‌سازی، تعامل کاربران، سوشال سیگنال،…) تقسیم‌بندی می‌شوند. در این قسمت قصد داریم به چند فاکتور رتبه بندی مهم از نظر موتور جستجوی گوگل بپردازیم؛

وجود کلمه کلیدی در نام دامنه: وجود کلمه کلیدی در دامنه می‌تواند در بهبود جایگاه سایت تاثیر مثبتی داشته باشد.

عنوان مناسب برای سایت: انتخاب عنوان مناسب برای سایت باتوجه به استانداردهای گوگل و همچنین وجود کلمه کلیدی در عنوان سایت می‌تواند تاثیر گذار باشد.

انتخاب هدینگ‌های محتوا: در انتخاب هدینگ‌های محتوا دقت کافی داشته باشید، چرا که بهبود به بهبود جایگاه صفحات و در نتیجه به بهبود جایگاه سایت کمک ویژه‌ای خواهد کرد.

فهرست محتوا: وجود فهرست محتوا در صفحات سبب می‌گردد که ربات و خزنده‌های گوگل، درک بهتری از محتوا و ساختار صفحات پیدا کنند.

سرعت بارگذاری: سرعت بارگذاری صفحات می‌تواند تاثیرات فوق‌العاده‌ای در رتبه‌بندی و جایگاه صفحات داشته باشد.

ریسپانسیو: ریسپانسیو بودن صفحات سبب می‌شود که کاربران تعامل بهتری با سایت برقرار کنند و گوگل نیز به این دلیل، به ارتقای رتبه سایت کمک می‌کنند.

تعداد لینک خروجی: تعداد زیاد لینک‌های خروجی می‌تواند اعتبار صفحه را به سایت‌های دیگر منتقل سازد و سبب کاهش رتبه و جایگاه صفحه شود.

فایل چندرسانه‌ای: تصاویر، ویدیو و پادکست می‌تواند سیگنال‌های مثبتی به سمت موتورهای جستجو ارسال نماید.

موقعیت سرور و هاستیگ: موقعیت هاستینگ می‌تواند در نتایجی که مربوط به موقعیت جغرافیایی می‌شود، کمک شایانی کند و سبب بهبود جایگاه در نتایج محلی گردد.

بک لینک: میزان بک لینک ساخته شده برای یک صفحه، می‌تواند تاثیرات مثبت و منفی بر روی جایگاه و رتبه سایت داشته باشد.

۰ ۰

مهم ترین الگوریتم های سئو گوگل

۱۰ بازديد

هرالگوریتم گوگل باتوجه به دستورالعمل تعریف شده وظیفه خاصی در آنالیز محتوای صفحه برعهده دارد. روزانه میلیون‌ها محتوا در حوزه‌های متفاوتی در بستر وب منتشر می‌شود، اما کدام محتوا کیفیت بالاتری را ارائه داده و نیاز کاربر را زودتر رفع می‌کند؟ چگونه سئوسایت را بالاببریم؟

تمامی این محتواها توسط الگوریتم‌ها بررسی شده و باتوجه به ارزشی که هر محتوا ارائه داده است، رتبه‌بندی شده و در اختیار کاربران قرار می‌‎گیرد. در قسمت زیر لیست کاملی از الگوریتم‌های به ثبت رسیده را مشاهده می‌کنید؛

✅ الگوریتم پاندا Panda

✅ الگوریتم پنگوئن Penguin

✅ الگوریتم مرغ مگس خوار Hummingbird

✅ الگوریتم کبوتر Pigeon

✅ الگوریتم برت Bert

✅ الگوریتم تازگی محتوا Freshness

✅ الگوریتم رنک برین Rank Brain

✅ الگوریتم رقص گوگل Dance

✅ الگوریتم موبایل فرست ایندکس Mobile First Index

✅ الگوریتم گورخر Zebra

✅ الگوریتم ونیز Venice

✅ الگوریتم دزد دریایی pirate

✅ الگوریتم موبایل گدون mobilegeddon

✅ الگوریتم ضد اسپم Payday Loan

✅ الگوریتم موش کور Possum

✅ الگوریتم مدیک Medic

✅ الگوریتم سندباکس Sandbox

✅ الگوریتم هوش مصنوعی MUM

محتوای سئو شده و با کیفیت از نظر گوگل چه ویژگی‌هایی دارد؟

محتوای سئو شده و باکیفیت از نظر گوگل، ویژگی و شاخصه‌های مهمی را دارا می‌باشد که در قسمت زیر به آنها اشاره کرده‌ایم. برخی از اصطلاحات همانند “عنوان” و “توضیحات متا”در بخش زیر استفاده شده است که در ادامه مقاله سئو چیست به آنها خواهیم پرداخت؛

✅ کلیدواژه در پاراگرف اول باشد

✅ آدرس صفحه (URL) کوتاه و معنادار باشد

✅ از فایل‌های چند‌رسانه‌ای استفاده شده است

✅ از لیست یا بولت‌پوینت‌ها استفاده شده است

✅ دارای یک عنوان جذاب و حاوی کلمه کلیدی باشد

✅ توضیحات متا خوبی برای صفحه نوشته شده باشد

✅ محتوای خوب و متناسب با حوزه نوشته شده باشد

✅ در صورت نیاز به منابع خارجی، لینک منبع قرار گرفته شده باشد

✅ هدینگ‌ها به درستی نوشته شده باشد و حاوی کلمات کلیدی باشد

✅ محتوا جامع و کامل باشد و از خواندن سایر محتواها کاربر را بی‌نیاز سازد

✅ از لینک های داخلی برای بهبود سئو محتوا و راهنمایی کاربر استفاده شده باشد

آکادمی دی ام روم در محتوایی جامع به محتوای باکیفیت از نظر گوگل پرداخته است که حتما پیشنهاد می‌کنیم مطالعه این مقاله ارزشمند را از دست ندهید.

محتوای بی کیفیت از نظر گوگل چه ویژگی‌هایی دارد؟

در این قسمت به ویژگی‌های محتوای بی‌کیفیت در صفحه اشاره می‌کنیم. سعی کنید باترفند و تکنیک‌هایی که در قسمت بالا آموزش داده‌ایم، محتوای خود را برای گوگل و کاربران بهینه نمایید.

✅ لینک‌های نامرتبط

✅ نرخ پرش بالای کاربران

✅ چگالی پایین کلمات کلیدی

✅ حضور کوتاه مدت در صفحات

✅ بک لینک‌های پایین به صفحه

✅ خزش ربات‌ها به درستی انجام نپذیرد

✅ عدم سازگاری با دستورالعمل‌های گوگل

سئو فرندلی (SEO Friendly) چیست؟

سئو فرندلی (SEO-friendly)، به معنی ایجاد یک وبسایت مطابق با دستورات و قوانین سئو می‌باشد. به عبارت بهتر هر صفحه‌ای از سایت که گوگل و سایر موتورهای جستجو بتوانند به راحتی در آن خزش کنند و محتوای آن را بررسی و تفسیر و ایندکس نمایند، سئو فرندلی می‌نامند.

موبایل فرندلی (mobile friendly) در سئو چیست؟

موبایل فرندلی (Mobile-friendliness)، به این معنی است که کاربران بتوانند در گوشی موبایل به راحتی از صفحات سایت شما بازدید کنند و هیچ مشکلی بابت عدم نمایش قسمتی از محتوا وجود نداشته باشد.

بهینه‌سازی صفحات برای موبایل امری کاملا ضروری برای سایت می‌باشد چرا که گوگل با یک ربات مخصوص صفحات سایت شما را در سایز و اندازه صفحه نمایش موبایل بررسی می‌کند و در صورت رعایت استانداردهای لازم امتیاز بالایی به شما اختصاص داده خواهد شد.

سرچ اینتنت (Search Intent) در سئو سایت به چه معناست؟

سرچ اینتنت، نیت و دلیل کاربران از جستجو می‌باشد. این دقیقا همان موضوعی است که اکثر وبمستران به آن توجهی ندارند و از سوی دیگر انتظار دارند که گوگل جایگاه بالایی را نیز در اختیار آنان قرار دهد.

به عنوان مثال کاربری عناوین “سئو چیست”، “سئو به زبان ساده” و یا “سئو سایت چیست” را جستجو می‌کند، لازم دارد که اطلاعاتی درباره سئو بدست آورد و نیازی نیست که فیلم و تصویر شرکت گوگل را دراختیار او قرار دهیم و یا صفحه خرید دوره جامع سئو برای او طراحی کنیم.

۰ ۰

کشیدن دندان در روش درمانی ارتودنسی

۹ بازديد

در بیشتر مواردی که روش درمان ارتودنسی برای فرد تشخیص داده می شود ، دندانپزشک برای انجام این کار ناچار است یک و یا تعدادی از دندان های بیمار را از دهانش خارج کند. دندانپزشک فوق تخصص رشت

البته این کشیدن دندان ها بیشتر برای بزرگسالان رایج است و موارد کمی پیش می آید تا در کودکان شاهد این کار باشیم . زیرا فضای دهان در کودکان امکان رشد و بزرگتر شدن را دارد و به همین علت در اکثر موارد نیازی نیست که کودک هیچ یک از دندان های خود را از دست بدهد و فقط در موارد حاد شاهد این کار هستیم.
بیشتر این کار برای افرادی انجام می شود که علاوه بر کج و نامرتبی دندان هایشان ، دارای فک کوچک و تجمع دندان ها زیاد در دهانشان هستند و محیط و فضای مناسب و کافی برای همه دندان ها در دهانشان موجود نیست.
 البته در انتها نظر پزشک مورد اعتمادتان در انجام و یا پرهیز از این کار بسیار مهم و اساسی است ، زیرا بعضی از پزشکان معتقدند تا آنجایی که راهی وجود دارد باید از انجام این کار خودداری کرد. برای انجام این کار ابتدا متخصصین به جدا کردن و بیرون کشیدن دندان های عقل روی می آورند تا فضای کافی و مناسب را از این طریق بدست آورند.
و یا دندانپزشک مجبور است دندان هایی که با بقیه دندان های موجود در دهان اختلاف و فرق بسیار زیادی دارند را جدا می کند . مثلا امکان دارد یک یا چند دندان بسیار بزرگتر و دارای اختلاف بالایی از دیگر دندان ها رشد کرده باشند در این صورت پزشک ناچار به کشیدن دندان غیر عادی می شود.
یکی دیگر از دندان هایی که اکثر دندان پزشکان در انجام ارتودنسی  به کشیدن آن اقدام می کنند دندان نیش است .  البته نکته مهمی که در این جا مطرح است این است که دندان پزشکان دندان ها را به صورت جفتی می کشند زیرا اگر فقط از یک سمت دندان را بکشند . در انتهای با یک انحنای نا متعارف از یک سمت دهان مواجه می شویم و این عدم قرینگی از زیبایی نهایی کار می کاهد.
بعضی افراد در دهانشان تعداد بیشتر از 32 دندان وجود دارد ، این دندان های مازاد می تواند باعث بهم ریختگی دندان ها و یا رویش کج آنها شود . البته این دندان های مازاد اکثرا به حالت نهفته وجود دارد که اگر پزشک تصمیم بگیرد که این دندان در دهانتان باقی بماند می بایست آن را به کمک روش هایی از حالت نهفته به حالت آشکار نمایان کند تا بتواند برای انجام ارتودنسی این دندان را هم دخیل کند .
کشیدن دندان ها برای انجام ارتودنسی با درد همراه است اما با این حال پزشک ، شروع درمان ارتودنسی را بلافاصله بعد از کشیدن دندان و تنها با یک روز فاصله آغاز می کند. بعد از آنکه پزشک دندان های اضافی از دهان فرد جدا کرد ، غذا خوردن برای او کمی دشوار خواهد شد و امکان گیر کردن غذا در بین دندان ها وجود دارد و مدتی طول می کشد که فرد با شرایط جدید خود را هماهنگ کند ولی به مرور زمان و با سیم کشی و درمان های لازم توسط پزشک کم کم این فضای خالی پر می شود و همه دندان ها به طور مرتب در کنار هم قرار می گیرند. البته پر شدن کامل فاصله بین دندان ها حدود یک سال نیازمند زمان و فرصت و تحمل مراحل درمان است ولی امروزه پزشکان با بهره گیری از وسیله ها و روش هایی سعی می کنند این روند را کاهش دهند.
یک متخصص ارتودنسی موفق و با تجربه باید به عوامل متفاوت و زیادی برای انجام صحیح و درست کار خود ازجمله به صاف و یکدست شدن دندان های بیمار، تناسب در اندازه دندان ها ، مقدار لثه ای که در هنگام خندیدن فرد مشخص می شود ، توجه و دقت کند تا نتیجه کار بی نقص شود.
اکثر بیمارانی که در طی مراحل انجام درمان های ارتودنسی قرار دارند ، در دندان هایشان کمی احساس لق شدگی دارند اما نباید نگران باشند زیرا پس از پایان مراحل درمان این مشکل کاملا از بین می رود.
۰ ۰

روکش دندان و ارتودنسی

۸ بازديد

یکی از مهمترین کارها برای شروع ارتودنسی این است که ابتدا یک پزشک مختصص و حرفه ای را برای این کار انتخاب کنید  انجام لمینت دندان چقدرزمان می برد؟

امروزه شاهد مراجعه بسیاری از بزرگسالان به مطب های دندان پزشکی هستیم که خواستار انجام ارتودنسی و مرتب سازی دندان های خود هستند .اما تعداد زیادی از این بزرگسالان داخل دهان خود ، دارای دندان های پر شده و یا روکش دارهستند . 
این دندان های ترمیمی و روکش  شده مانع انجام ارتودنسی ،  نمی شود ولی کار روی دندان های پر شده به راحتی کار روی دندان های سالم نیست  و نیاز به تجربه و مهارت پزشک متخصص دارد . 
پس اگر دندان های شما پر شده  و یا دارای روکش هستند اصلا جای هیچ نگرانی نیست زیرا همان طور که دندانپزشک برای دندان های سالم ( بدون ترمیم و روکش ) ارتودنسی انجام می دهد ، یعنی براکت و نگین را روی دندان های معمولی استفاده می کرد با روش های خاص و حرفه ای می تواند این براکت و نگین ها را روی دندان های روکش شده  و ترمیمی نیز نصب کند .
برای این کار پزشک متخصص ابتدا باید کیفیت و چگونگی  همه دندان های شما ( سالم ، تریمی ، روکش شده ) را به خوبی بررسی کند ، تا بتواند کار خود را آغاز کند.
 وصل کردن براکت های ارتودنسی به دندان های روکش شده پروسه ای است که نیاز به دقت بالای دندان پزشک دارد. در ارتودنسی ، براکت ها جزو مواد هوشمند دسته بندی شده اند . معمولی ترین آنها از جنس فولاد است که زنگ نمی زند . نوع بعدی ، براکت های سرامیکی هستند که با کمک چسب هایی که برای این کار تعبیه شده اند به طور بسیار محکم به تک تک دندان ها وصل می شوند و مراحل بعدی کار که به مرور توسط پزشک انجام می شود .
 حال تصور کنید قرار باشد به جای چسباندن براکت به دندان ها ، دندانپزشک این براکت ها  را ، روی دندان های ترمیمی یا دندان های روکش شده وصل کند . دشواری این کار کمی بیشتر است زیرا پزشک باید مراقب باشد که آسیبی به دندان های ترمیمی و روکش شده وارد نشود. برخی از کارهایی که دندانپزشک برای ارتودنسی دندان های ترمیمی انجام می دهد به شرح زیر است  :
•نصب براکت روی دندان های ترمیمی ، ایمپلنت ها و دندان های روکش شده  دشوار تر است  و پزشک  می بایست با دقت بیشتری کار ارتودنسی را روی این دندان ها انجام دهد .
•سرعت در انجام مراحل ارتودنسی ، احتمال آسیب رساندن به دندان های ترمیمی و ...را افزایش می دهد ، پس پزشک به شما پیشنهاد می دهد برای جلوگیری از بروز این حالت ، بهتر است روند درمان را آهسته تر دنبال کنید و طول دوره درمان در شما افزایش می یابد.
•گاهی درهنگام انجام ارتودنسی پزشک متوجه می شود که روکش دندان فرد ،  لق و شل است ، در این حالت امکان دارد استفاده از یک روکش موقت را پیشنهاد دهد ، تا بتواند مراحل کار ارتودنسی را در شما ادامه دهد البته  بعد از آنکه دندان هایتان  مرتب شدند ، می توانید یک روکش خوب و با کیفیت را به طور دائمی برای خود انتخاب کنید.
•گاهی متخصص ارتودنسی برای کسانی که دندان های روکش شده و ترمیمی دارند ، استفاده از ارتودنسی های نامرئی را پیشنهاد می دهد . اکثر افراد به دلیل آسانی استفاده از این وسیله و توانایی برداشتن آن حین صرف غذا و... از این روش استقبال می کنند .
در حین انجام سیم کشی دندان هایتان ، باید بیشتر از قبل به وضعیت بهداشتی دندان های خود رسیدگی کنید . روزی 3 بار دندان های خود را مسواک بزنید  و مرتب از نخ دندان و دهان شویه استفاده کنید . گاهی در حین غذا خوردن با فشاری که به سیم های دندان و بریس ها وارد می شود آنها دچار پارگی می شوند . هر چه شما در مراقبت از وسیله هایی که پزشک برای انجام ارتودنسی در دهانتان قرار می دهد  ، کوتاهی کنید ، به همان نسبت  طول دوره درمانتان نیز ، افزایش پیدا خواهد کرد اما اگر این پارگی با درد همراه باشد و نتوان شرایط پیش آمده را تحمل کرد ، بهتر است سریع با پزشک معالج خود تماس بگیرید .
۰ ۰

6 روش عالی برای لینک سازی خارجی

۱۱ بازديد
  • رپورتاژ
  • بک لینک EDU
  • پست مهمان (Guest Post)
  • بک لینک کامنتی (Comment Backlink)
  • سوشیال بوک مارکینگ (Social Bookmarking)
  • بک لینک فرومی یا انجمن (Forum Backlink)

3 تکنیک حرفه ای برای لینک سازی خارجی

• برند منشن
• استفاده از انواع لینک
• حفظ نسبت لینک های فالو و نوفالو

سرچ کنسول بهترین ابزار هر سئوکار

بسیاری از سایت های جهان بخش عظیمی از کاربران خود را از طریق صفحات گوگل جذب می کنند. این موضوع سبب شده تا سایت ها برای موفقیت و پیشرفت خود بیشتر از هر چیزی یا هر کسی به گوگل نیاز داشته باشند. یادگیری سئوسایت

به همین دلیل این که چه اتفاقاتی در سرچ گوگل می افتد برای ما خیلی مهم و ضروری است.

گوگل با توجه به نیاز مدیران سایت و سئوکاران، ابزاری را در اختیار آن ها قرار داد که استفاده از آن از نان شب هم واجب تر است.

با استفاده از سرچ کنسول می توان متوجه رفتار کاربرها شد و همچنین اگر مشکلی برای سایت به وجود آمده باشد، گوگل آن را اطلاع می دهد.

به طور کلی با استفاده از سرچ کنسول می توانیم به سوالات مختلفی که از سایت خود داریم برسیم.

• کاربران با سرچ چه کلماتی وارد سایت ما می شوند؟
• وضعیت وب سایت در نتایج جستجو چگونه است؟
• چه مشکلاتی تاثیر منفی روی سایت گذاشته اند؟
• چگونه می توان کارایی و کیفیت سایت را افزایش داد؟
• و… .

هدف از بهینه سازی سایت چیست؟ چرا باید سایتمان را به رتبه های برتر گوگل بیاوریم؟

هدف از سئو سایت زمانی معنا می دهد که شما استراتژی سایت خود را مشخص و بنا نهاده باشید. آیا هدف سایت شما یا بهتر بگوییم هدف اصلی کسب و کار شما فروش محصول است؟ فروش خدمات است؟ گرفتن ترافیک و نرخ کلیک بالا می باشد یا ….
اگر شما هدف خود را در کسب و کارتان فروش محصول قرار داده باشید، هدف از seo سایتتان هم دقیقا می شود فروش محصولات شما که ممکن است دارای برند و شرکت سازنده و… باشد.

اگر شما یک شرکت خدماتی هستید و قصد فروش خدمات و یا ارائه خدمات به کاربرانتان دارید، هدف سایت شما باید نمایش خدمات شما و فروش شما به کاربر باشد. در ادامه درمورد استراتژی سئو سایت های مختلف توضیحاتی را ارائه خواهیم داد.

پس درنتیجه زمانی که شما هدف خود را از راه اندازی سایت خود مشخص کردید می توانید بیان کنید که استراتژی سایت شما و هدف اصلی S.E.o سایت شما به چه دلیل است و برای رسیدن به آن هدف تلاش و همت کنید.

بطور کلی اهداف سئو را می توان بصورت زیر خلاصه نمود:

  • در بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد.
  • باعث ایجاد برند می شود.
  • باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد.
  • باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد.
  • باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.
  • بهترین ابزار برای تبلیغات است.

اصلاً چرا بهبود رتبه سایت اینقدر مهم است؟

خوب با توجه به گذر زمان و میزان افزایش خرید های اینترنتی توسط مردم باید گفت الان گوگل جزو بهترین راه های کسب درآمد می باشد. شما زمانی می توانید از گوگل درآمد داشته باشید که سایت خود را سئو کرده باشید و در نتایج اول گوگل قرار گرفته باشید.

تصور کنید سایت خود را طراحی کرده اید و اکنون نشسته اید تا مشتری شما به سراغ سایت شما بیاید و از شما خرید کند! آیا این ممکن است؟

هرگز این اتفاق خوب رخ نمی دهد مگر اینکه شما در جلو چشمان مشتری خود باشید.

چطوری میتوانم فروش اینترنتی خود را افزایش دهم؟

زمانی که در مورد فروش اینترنتی صحبت می کنیم محال ممکن است صحبت از سئو و سایت و اینستاگرام به پیش نیاید.

سایت و SEO و اینستاگرام سه عنصر اصلی و درآمد زا برای کسب و کار های مختلف می باشند. اگرچه اینستاگرام به تنهایی قادر به فروش برای برخی از کسب و کارها به صورت مستقیم نیست اما برای ایجاد آگاهی از برند می تواند کمک بزرگی به شما بکند.

پس اگر می خواهید فروش اینترنتی داشته باشید و آن را افزایش دهید، نیاز دارید تا یک سایت یا پیج اینستاگرام داشته باشید.

سایت می تواند برای شما حتی ماهانه فروشی بالغ بر 1.000.000.000 ریال را داشته باشد. برخی از مشتریان ما  در این حوزه، توانسته اند به این مقدار فروش ماهیانه در ماه برسند.

پس قطعا شما نیز می توانید جزو این افراد باشید و به درآمدهای زیاد و داشتن زندگی بی دردسر و راحت به ویژه در شرایط اقتصادی و سیاسی الان فکر کنید.

بهترین روش برای یادگیری و اجرای سئو چیست؟

بهترین روش ها برای یادگیری سئو  این است که شما در ابتدا در یک دوره شرکت نمایید و اطلاعات پایه ای و مفید را دریافت نمایید.
زمانی که شما در یک دوره خوب و حرفه ای، البته نه هر دوره ای شرکت کردید می توانید برای شروع از یک سایت که برای خودتان است و مربوط به حرفه خودتان می باشد آغاز کنید و  به صورت عملی یاد بگیرید.

دقت داشته باشید شرکت کردن در دوره ها به شما کمک می کند تا علم آن را بیاموزید اما تجربه و بودن در چالش ها و افت و خیزهای یک پروژه بسیار مهم است.
ما در دوره آموزش جامع خود به صورت پروژه محور به شما کمک می کنیم تا به صورت حرفه ای بیاموزید و جزو افرادی باشید که بتوانید سایت خودتان را با کمترین هزینه ها برای رفتن به صفحات برتر گوگل آماده کنید و به درآمد باور نکردنی دست پیدا کنید.

حتی با یادگرفتن آن شما می توانید پروژه بگیرید و برای دیگران کار کنید. فقط کافیست باور کنید! در آمد یک سئوکار مبتدی در ماه می تواند چیزی حداقل 25.000.000 ریال باشد. بماند که برخی از سئوکاران در آمدی بالای 200-300 میلیون در ماه دارند.

چرا سئو در فروش تاثیر فوق العاده ای دارد؟

seo در اصل عمل به این قانون است که شما خود را در جلو چشم و در معرض دید کاربر یا مشتری خود قرار میدهید.

بیایید این مسئله را با یک مثال به جلو ببریم:

تصور کنید می خواهید یک مغازه در شهر خود راه اندازی کنید. اولین کاری که برای جذب مشتری انجام می دهید چه کاری است؟ بله دقیقا درست است.
در شلوغ ترین جای ممکن شهر مغاز خود را افتتاح می کنید و با بلیبورد و روش های تبلیغاتی دیگر شروع به سر و صدا می کنید که مغازه ما در این مکان قرار دارد و این خدمات و یا محصولات را ارائه می دهد.

سئو هم دقیقا همین است. در کسب و کارهای دیجیتالی مسئله مهمی که وجود دارد این است که مردم شما را ببینید و پیدا کنند.

بهترین گزینه برای پیدا شدن شما جلو دید آن مشتری که به دنبال شما می گردد این است که شما را در سرچ گوگل پیدا کرده و به شما اعتماد کند.

در این صورت است که شما می توانید فروش خیلی زیاد و بی نهایت را در کسب و کار خود تجربه کنید و از آن لذت ببرید.

گوگل مثل یک معدن طلا می ماند. فقط شما باید آن را از دل خاک بیرون آورید.

هر کسب و کاری حتی آن هایی که چندین سال است در بازار کار میکنند در آینده نزدیک مجبور به آنلاین شدن هستند و در نتیجه به سئو نیاز پیدا خواهند کرد.

قبل از رقبای خود سئو سایتتان را شروع کنید.

 

۰ ۰

رویش دندان در کودکان به چه صورت است؟

۹ بازديد

یکی از سخترین مراحلی که نوزاد در طول سال اول زندگی خود با آن روبه رو خواهد شد و والدین او را نگران خواهد کرد ، زمان رویش اولین دندان در او می باشد.زیرا نوزادان با بروز اولین نشانه های رویش دندان هایشان دچار آشفتگی هایی خواهند شد. آرام کردن کودک در چنین وضعیتی می تواند یک کار چالش بر انگیز ولی ممکن باشد. فرق بلیچینگ باایمپلنت دندان

• اولین دندان کودک در چه زمانی شروع به رویش می کند ؟

اولین نشانه های جوانه زدن و بیرون آمدن دندان در نوزادان را می توان در 6 ماهگی آنان دانست. البته یک زمان دقیق برای رویش دندان ها وجود ندارد . بلکه معمولا بازه ای بین 3 الی 13 ماهگی را به عنوان دوره نرمال برای رویش دندان ها در نوزادان در نظر می گیرند.

بعضی از بچه ها دندان هایشان به صورت تک تک می رویند اما در برخی دیگر این رویش به صورت گروهی دوتا دو تا و ... انجام می شود.

انجمن دندانپزشکی آمریکا یک نمودار بزرگ برای رویش اولین دندان در کودکان آماده کرده است  اما این نمودار برای همه کودکان درست نمی باشد . آکادمی کودکان آمریکایی ، انجمن دندانپزشکی آمریکا و انجمن بهداشت دهان و دندان آمریکا همگی  موافقند که یک کودک باید به طور نرمال در 6 ماه اول زندگیش اولین دندانش شروع به رویش کند.

اگر والدین کودک تا سن یک سالگی در فرزندشان نشانه هایی از روییدن دندان مشاهده نکردند می توانند برای بررسی این وضعیت ، کودک خود را نزد دندانپزشک کودک و یا دندانپزشک عمومی ببرند و او با معاینه دقیق دلیل ِ این حالت را بیان خواهد کرد.

• علائم رویش اولین دندان در کودک کدام است؟

رویش دندان ها در کودکان نشانه های خاص و شناخته شده و جهانی ندارد و گاهی به گفته مادربزرگ ها و یا والدین هر گونه نشانه هایی شامل : تب ، آبریزش بینی و اسهال و ... را به روییدن دندان در کودک نسبت می دهند.

 نشانه های روییدن در هر کودک با هم سن و سال خود می تواند متفاوت باشد. برخی از این علائم عبارتند از :

1. مالیدن چشم ، گوش 

2. تولید بزاق زیاد

3. سر و صدا

4. بی خوابی و ناتوانی در خواب رفتن 

5. اصرار زیاد برای جویدن جسم های سفت

6. تشکیل بافت قابل لمس روی لثه نوزاد

این نشانه ها تنها در صورتی می توانند احتمال رویش دندان در نوزاد باشند که حداقل دو مورد از آنها هم زمان با هم رخ دهند زیرا در غیر این صورت هر کدام به طور جداگانه می توانند نشان دهنده عارضه ای دیگر در نوزاد باشند.

• روش هایی برای تسکین درد و آشفتگی مربوط به روییدن دندان در کودکان ، کدام است ؟

هشدار : داروها و روش های زیادی برای آرام تر کردن درد ِ کودک وجود دارد اما قبل از انجام هر کاری باید ابتدا با پزشک متخصص ِ کودک  مشورت های لازم انجام شود ، بعد از آنکه او ، دستورات لازم برای مجاز بودن این روش ها را صادر کرد ، می توانید روش مورد نظر را روی کودک خود اجرا کنید. برخی از این روش ها در زیر بیان شده اند :

o داروهای ضد درد شامل ایبوپروفن یا استامینوفن هستند می توانند برای کاهش درد ِ کودک موثر باشند.

o برخی از ترکیبات موضعی شبیه به ژل که توسط متخصصین دندانپزشکی برای تسکین درد ، تجویز می شود ، البته این ترکیبات می توانند برای سلامتی نوزاد مضر باشند.

o استفاده از دندان گیرها یعنی وسیله های مخصوص که در داروخانه ها موجود است برای کاهش و  برای آرام شدن خارش لثه کودکان از آنها استفاده می شود ، نیز می تواند بسیار مفید باشد. بی تردید یکی از سخترین زمان های که نوزاد سپری می کند ، زمانی است که رویش دندان هایش آغاز می شود. 

زیرا نوزادان بعد از گذشت  ِ چند ماه از تولدشان ، دندان هایشان  شروع به رویش می کنند . در این زمان لثه کنار و اطراف ِ دندانی که می خواهد رویش کند ، شروع به تورم می کند ، نوزاد هم در این زمان دوست دارد خارش ناشی از این تورم را به کمک اجسام  زبر و سفت تسکین دهد ، پس بهترین و سالم ترین وسیله برای این کار استفاده از دندان گیرهای بهداشتی می باشد.

۰ ۰

کشیدن دندان ها به چه صورت است؟

۱۱ بازديد

اگر دندان های شما آسیب دیده و یا شکسته شده باشد ، با مراجعه به دندان پزشک می توانید از روش های مختلفی که برای ترمیم آنها به شما معرفی می کند استفاده کنید. دلیل لق شدن روکش ایمپلنت

اما بعضی اوقات به دلیل آنکه دندان شما بیش از حد دچار آسیب شده است دندانپزشک به شما پیشنهاد می دهد که بهترین کاربه جای ترمیم دندان آسیب دیده ، خارج کردن آن از داخل دهانتان است.

• در چه مواردی دندانپزشک توصیه می کند که دندان خود را بکشید؟

o بعضی افراد از تعداد نرمال ، دندان بیشتری دارند و یا آنکه فک کوچکی دارند که نمی تواند تعداد دندان هایشان در خود جای دهد. 

o گاهی دندان پزشک ، دندان شیری کودک را می کند تا دندان اصلی که در زیر آن پنهان شده است ، آشکار شود.

o بعضی از افراد که داروهای ضد سرطان مصرف می کنند ، نیاز به کشیدن دندان های خود پیدا می کنند.

o بعد از انجام عمل پیوندعضو ، ممکن است به برخی از افراد و برای جلوگیری از بروز عفونت ، کشیدن دندان پیشنهاد شود.

o معمولا دندان های عقل خراب در افراد ، کشیده می شوند زیرا اگر این دندان ها خراب شوند می توانند کیست ، عفونت و درد را برای فرد به همراه داشته باشند.

• آماده سازی برای کشیدن دندان به چه صورت است؟

1. دندانپزشک و جراح قبل از آنکه دندان شما بکشد ، ابتدا یک عکس اشعه ایکس از دندان هایتان می گیرد تا به خوبی بتواند مشخص کند کدام دندانتان را نمی توان ترمیم و یا پر کرد و حتما نیازمند کشیده شدن دارد.

2. قبل ازمراجعه به دندانپزشک سعی کنید تمام پرونده های مربوط به بیماری و سابقه دندانپزشکی خود را در دسترس دندانپزشک قرار دهید.

3. اگربعد از انجام عکس برداری از دندان هایتان ، عفونتی در آنها مشاهده شود ، دندانپزشک قبل از انجام هر کاری ، برای مدتی داروهای آنتی بیوتیک برای شما تجویز می کند تا عفونت شما بر طرف شود.

4. بهتر برای مراجعه به مطب دندانپزشک ، لباس های راحت به تن داشته باشید.

5. اگر سرما خوردگی و یا آبریزش بینی دارید بهتر است با پزشک خود تماس بگیرید و زمان مراجعه خود را تغییر دهید.

6. در روز مراجعه به دندانپزشک سیگار مصرف نکنید.

• عکس برداری از دندان ها قبل از انجام عمل جراحی چه چیزهایی را مشخص می کند؟

 رابطه دندان عقل آسیب دیده را با دندان های مجاور آن مشخص می کند که آیا عفونت به آنها سرایت کرده است و یا خیر.

 رابطه دندان های بالا را با سینوس های شما مشخص می کند.

 رابطه دندان های پایین تر را با عصب ، در فک پایین  را نشان می دهد. 

 هرگونه عفونت ، تومور یا بیماری استخوانی که ممکن است وجود داشته باشد را نشان می دهد.

• بعد از کشیدن دندان چه کارهایی می بایست انجام دهید؟

1. پس از کشیدن دندان تان ، از شما خواسته خواهد شد که یک تکه گاز ِ استریل را حدود 20 تا 30 دقیقه گاز بزنید تا از خونریزی احتمالی بعدی جلوگیری کند.

2. لخته شدن های پس از جراحی دندان خود را جدی بگیرید و با پزشک معالج خود مشورت کنید.

3. چند روز پس از جراحی ، غذاهای نرم و خنک مصرف کنید.

4. بعد از 24 ساعت از جراحی ، می توانید دهانتان را با آب ولرم و نمک قرقره کنید تا از عفونت های احتمالی دور بماند.

۰ ۰

مقایسه سئو و گوگل ادز

۱۰ بازديد

بطور کلی با مقایسه سئو و گوگل ادز می‌توان مزایای زیر را برای سئو نام برد:

  • ترافیک در سئو رایگان است: با سرمایه گذاری روی سئو و کسب رتبه، شما بابت هر کلیک نیازمند پرداخت هزینه به گوگل نیستید. در واقع جایگاه شما وابسته به تعداد کلیک و تعداد افرادی که روی لینک شما کلیک می‌کنند نیست. بهترین صفحات تماس باما
  • بسیاری از کاربران تمایلی به کلیک روی لینک‌های تبلیغاتی در گوگل ندارند: لینک‌های تبلیغاتی در صفحه نتایج جستجوی گوگل، با علامت (Ad) به معنی تبلیغات مشخص شده‌اند. تحقیقات نشان داده بسیاری از کاربران تمایلی به کلیک روی لینک‌های تبلیغاتی ندارند و با نادیده گرفتن لینک‌های تبلیغاتی به سراغ نتایج بعدی می‌روند.
  • ترافیک ناشی از سئو مستمر است: برخلاف گوگل ادز، ترافیک ناشی از سئو مستمر و یکنواخت است. در تبلیغات کلیکی با اتمام شارژ حساب گوگل ادز، نمایش سایت در صفحه نتایج جستجو متوقف می‌شود. با سرمایه گذاری در سئو و کسب رتبه بالا در گوگل، ترافیک سایت مستمر و پایدار خواهد شد و در صورت اتمام بودجه سئو رتبه سایت تغییر ناگهانی نخواهد داشت.

    از دیگر مزایای سئو در مقایسه با ایمیل مارکتینگ و شبکه‌های اجتماعی این است که امکان ایجاد ترافیک مستمر در سایر روش‌های دیجیتال مارکتینگ نظیر ایمیل مارکتینگ و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی وجود ندارد. بعنوان مثال در یک کمپین تبلیغاتی ایمیل مارکتینگ، پس از ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی، افزایش‌ در ترافیک وبسایت ایجاد می‌شود که در نهایت و پس از پایان کمپین تبلیغاتی مربوطه این ورودی‌ها از بین می‌رود.

معایب سئو

۱- رسیدن به نتیجه در سئو زمانبر است

کسب رتبه بالا در گوگل یک شبه اتفاق نمی‌افتد. ایندکس کردن صفحات توسط گوگل زمانبر است و رسیدن به رتبه بالا ممکن است هفته‌ها یا ماه‌ها طول بکشد. اگرچه سرمایه‌گذاری در سئو ارزشش را دارد اما اگر نیاز به افزایش سریع میزان بازدید سایت و مشتریانتان را دارید شاید بهتر است از سایر روش‌های بازاریابی دیجیتال نظیر گوگل ادز و شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، توییتر و … استفاده کنید.

۲- تغییرات الگوریتم‌های گوگل

گوگل به منظور نمایش بهتر نتایج به کاربران دائما در حال تغییر روش رتبه بندی سایت‌ها در صفحه نتایج جستجو یا همان الگوریتم‌های گوگل است. مطالعه دائم درباره آخرین تغییرات الگوریتم‌های گوگل و بروز بودن دانش سئو امری ضروری در حفظ رتبه‌های برتر برای سایت‌هاست. مطالعه مستمر درباره سئو و آپدیت‌های الگوریتم‌ گوگل ممکن است برای بسیاری از صاحبان کسب و کار میسر نباشد.

۳- رسیدن به رتبه‌های برتر در سئو قطعی نیست

گوگل از بیش از ۲۰۰ فاکتور برای رتبه بندی سایت‌ها استفاده می‌کند و الگوریتم‌های گوگل دائما در حال تغییر هستند. از طرفی شما نسبت به وضعیت رقبا و میزان تلاش‌های آن‌ها آگاهی ندارید. به نتیجه رسیدن سئو شبیه موفقیت در یک ماراتن طولانی که نیاز به برنامه ریزی و تنظیم یک استراتژی سئوی برنده و صبر کافی دارد.

۰ ۰

توصیه های دندانپزشکان برای جلوگیری از پوسیدگی دندان در کودکان

۸ بازديد

یکی از بیماریهای مهم در دندانپزشکی کودکان پوسیدگی زودهنگام دندانها می باشد . 

به دلیل پایین بودن سن کودکان روند درمان با مشکلاتی همراه است . محیط خانواده و نحوه رعایت بهداشت دهان و دندان در این امر بسیار تاثیر گذار می باشد . در سنین پایین به علت آنکه کودک قادر به تمیز کردن دندانهای خود نمی باشد امکان پوسیدگی دندانها بیشتراست . کودکان زیر دوسال بیشتر در معرض پوسیدگی دندان هستند علت زردشدن دندان پس از جرمگیری زیرا این کودکان در هنگام خواب نیز از شیر مادر تغذیه می کنند و این امر باعث می شود شیر مادر برروی دندانهای کودک مخصوصا دندانهای جلوی فک بالا باقی بماند و به مرور زمان در اثر فعالیت میکروبها و باکتریها ، دندانها دچار پوسیدگی شود . به والدین توصیه می شود بعد از هر دفعه شیر خوردن نوزاد ، دندانهایش را با یک باند استریل مرطوب تمیز کنند .

عواملی که باعث پوسیدگی دندانهای کودکان می شود :

الف ) پاک نشدن دندان کودکان توسط والدین

ب ) استفاده از روشهای تغذیه ای نادرست :

-در زمان خواباندن کودک برای آرم کردن او از شیشه شیر یا انواع نوشیدنی دیگر استفاده می کنند

-دادن شیر در طول شب به کودک

ج ) کم شدن ترشح بزاق دهان در هنگام خواب

د ) در بعضی مواقع والدین کودک دارای دندانهای پوسیده می باشند که در صورت عدم درمان امکان دارد به دهان کودک انتقال پیدا کند

ه ) استفاده از میان وعده های غذایی نامناسب که باعث پوسیدگی دندانها می شود

ی ) نا آگاهی والدین از روشهای پیشگیری و عدم مراجعه به موقع به دندانپزشک برای معاینه ی دندان کودک

و )  استفاده از شکر برای شیرین کردن مایعات و شیر

روشهای پیشگیری از خرابی دندانها :

1-درصورتیکه والدین دارای دندانهای خراب هستند باید نسبت به درست کردن آنها اقدام کنند زیرا باکتریها و میکروبها از دهان آنها به دهان کودک انتقال پیدا می کند

2-در زمانیکه که کودک هنوز دندان در نیاورده است نیز، باید بعد از هربار شیر دادن لثه های کودک را با گاز استریل تمیز کنید

3-بعد از هر بار تغذیه ی کودک توسط شیر مادر باید مقداری آب به کودک بدهید تا شیری که در دهان کودک باقی مانده پاک شود

4-از زمانیکه کودک قادر به مسواک زدن می باشد برای او مسواک تهیه کنید

5-قبل از یک سالگی حتما کودک خود را نزد یک دندانپزشک ببرید تا از خرابی دندانها جلوگیری شود

6-در میان وعده ی کودکان از میوه ، سبزیجات و مواد غذایی که دارای قند کمی هستند استفاده کنید

7-از یک برنامه غذایی منظم و درست برای کودکانتان استفاده نمایید

8-از مصرف مواد غذایی مضر ماننده شیرینیها ، چیپس و .... توسط کودکانتان جلوگیری کنید

9-سعی کنید کودک را  در سن 12تا 14 ماهگی ترغیب نمایید تا از لیوان بجای شیشه برای نوشیدن شیر و مایعات استفاده کند

10-سعی کنید شیر دادن شبانه به کودک را کم کنید

11-در سن 3تا6 سالگی کودک باید از مسواک برای تمیز کردن دندانهایش استفاده کند

12-در سن 5/1 تا 3 سالگی به دلیل اینکه کودک خود قادر به تمیز کردن دندانهایش نمی باشد والدین با استفاده ازمسواک کوچک و بدون استفاده از خمیر دندان به تمیز کردن دندان کودک بپردازند

۰ ۰

نحوه تشخیص لکوپلاکی توسط دندانپزشک

۸ بازديد

تعریف لکوپلاکی :

ریشه کلمه لکوپلاکی کلمه ی یونانی می باشد که به معنای صفحه ی سفید است . لکوپلاکی که به صورت لکه های  سفید رنگ می باشد و بر روی بخش های داخلی لپ ، روی زبان ، روی لثه ها و قسمت انتهایی دهان بوجود می آید . عامل اصلی این عارضه هنوز به طور دقیق مشخص نشده اما استفاده از دخانیات باعث تحریک این موضوع می شود .  متخصص جراحی لثه رشت در صورت دیدن چنین ضایعاتی در دهان خود حتما به دندانپزشک مراجعه کنید زیرا در برخی مواقع لکوپلاکی های خطرناک هستند و موجب ایجاد سرطان می شوند .

زمان مراجعه به دندانپزشک :

در برخی اوقات این لکه ها از بین می روند اما در صورتیکه این ضایعات در دهان باقی بمانند باعث بوجود آمدن مشکلات جدی برای بیماران می شوند . این ضایعات خود علت سرطان نیستند اما خطر ابتلا به سرطان دهان را افزایش می دهند .

در صورتیکه لکوپلاکی دارای نشانه های زیر باشد باید به پزشک مراجعه کرد :

-بافتهای اطراف دهان تغییر می کند

-ایجاد درد در گوش

-بهبود نیافتن زخم ها و طولانی شدن روند بهبودی آنها

-در هنگام خوردن و حرکات فک ،  دچار مشکل می شوید

-ایجاد تکه هایی بافتهای غیر طبیعی بر روی لثه ، لپ

-ایجاد ضایعات سفید رنگ با برجستگی های قرمز رنگ

عواملی که شرایط را برای ایجاد لکوپلاکی بیشتر می کند :

1-سالیان طولانی از دخانیات استفاده می کنند

2-داشتن ویروس (HPV )

3-عواملی که باعث می شود سیستم ایمنی بدن ضعیف شود ماننده شیمی درمانی

4-عواملی که باعث بروز زخم در دهان می شود

5-در اثر خوردن مواد غذایی داغ دهان یا لثه بسوزد

6-استفاده از موادی که باعث ایجاد سایش می شود

7-استفاده از پروتزهایی نامناسب

8-شکستکی در دندانها که باعث ایجاد زخم و التهاب در دهان می شود

9-رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان

10-استفاده از نوشیدنیهای الکلی

11-استفاده از برخی آجیل ها

12-به طور ناگهانی لپ یا زبان خود را گاز بگیرید

نحوه ی تشخیص لکوپلاکی توسط دندانپزشک:

الف ) به کمک یک برس چرخنده سلول هایی را از سطح لکه های ایجاد شده در دهان برداشته وبه عنوان نمونه  برای آزمایشگاه ارسال می کند

ب ) در روش نمونه برداری برشی که از لکه های ایجاد شده نمونه ای توسط جراحی جدا می شود تا برای انجام آزمایش بر روی آن به آزمایشگاه فرستاده شود

بعد از بررسی در صورتیکه نمونه ها مشکل جدی نداشته باشند سرطانی بودن آنها رد می شود که در اینصورت پزشک از بیمار می خواهد نکاتی را رعایت کند ماننده رعایت بهداشت دهان و دندان و قطع مصرف دخانیات

در صورتیکه نمونه های ارسالی سرطانی تشخیص داده شدند برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر و بررسی پیشرفت و شدت بیماری به آزمایشگاه های دیگری فرستاده می شود تا با توجه به نوع وشدت آن درمان صورت پذیرد . معمولا در حدود 5% لکوپلاکی ها سرطانی هستند


https://drshamsdentist.com/%D9%81%D9%88%D9%82-%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5-%D8%AF%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%BE%D8%B2%D8%B4%DA%A9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%B4%D8%AA/


از چه راه هایی می توان از ایجاد لکوپلاکی جلوگیری کرد :

1-مراجعه به دندانپزشک و انجام معاینات دقیق

2-قطع مصرف دخانیات و تنباکو

3-دوری کردن از استشمام موادی مانند شاهدانه

4-قطع خوردن مشروبات الکلی

5-جرمگیری دندانها

6-کاهش مصرف سفید کننده های دندان

7-ترمیم صحیح دندان توسط دندانپزشک تا روی دندانها صاف باشد

8-استفاده از پروتزهای مناسب برای اینکه باعث ایجاد زخم در دهان نشود

9-در صورت بروز زخم در دهان باید بهداشت دهانی را رعایت کنید تا در مدت کوتاهی بهبود پیدا کند

10-از مصرف نوشیدنیها و غذاهای بسیار داغ خودداری کنید

11-از خوردن خوراکی ها و آجیل هایی که دارای سطحی خشن هستند خودداری کنید یا در هنگام خوردن آنها دقت نمایید

12-رعایت رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از کمبود مواد ضروری بدن

13-از خوردن مواد غذایی آلژیزا خودداری کنید

14-داشتن یک رابطه جنسی سالم

۰ ۰